Azt tapasztaltuk, hogy felhígult az autóklímás szakma. Minden sarkon klíma töltő műhelyek nyíltak, ahol nem javítanak, csak töltenek. Az ügyfelek jelentős hányada azt keresi, hogy ki tölti fel a rendszert a legolcsóbban. Aki legális forrásból vásárolt, minőségi hűtőközeget használ, nem rúghat labdába. Van olyan műhely, ahol csempészett ukrán hűtőközeget használnak és ez még a legjobb eset. Olyan műhely sok van, ahol úgynevezett "regenerált" hűtőközeget használnak, aminek az összetétele, azaz a kémiai szennyezettsége nem ismert, csupán a mechanikai szennyeződést távolították el belőle szűrőkkel. Olyan műhelyeket is ismerünk, ahol a végtelen leleményesség jegyében nem R-134a vagy R-1234yf hűtőközeggel töltenek, hanem propán-bután gázzal. Az is működőképes az autó klíma rendszerében, valamennyire, valamennyi ideig, amíg be nem áll tőle a kompresszor. Ebben a versenyben nem veszünk részt. Minőségi anyagokkal, minőségi munkát végzünk, kizárólag autójavító vállalkozások részére.
Ma már egyetlen autójavító vállalkozás sem úszhatja meg a jármű klímarendszerének javítását. Az autószerviz a következő megoldások közül választhat:
1) Megvásárol néhány millió Forintért egy automatikus működésű klíma töltő berendezést és beiskolázza néhány kollégáját klímás szakképzésbe. Jónak tűnő megoldás, minden megoldódik házon belül. Van azonban néhány hátránya. Az automata gépek nem csak iszonyú sokba kerülnek, hanem a magas árukon felül még egy hatalmas szakmai hátrányuk is van. Ennek az oldalnak az alján írtam le az erre vonatkozó részleteket. A képzések, a kötelező továbbképzések és a gép rendszeresen fogyó kellékanyagai is igen drágák. Hatalmas klíma javítási forgalom esetén térül csak meg a beruházás. A leggyakoribb eset, amikor a klímarendszer kilyukad valahol. Ezt a témában gyakorlatlan autószerelő is hamar megtalálja és ki tudja javítani. A "nem hűt eléggé" hibajelenség okának felderítésében azonban a drága klíma töltő állomás sem segít. Ennek felderítéséhez nagy tudás és gyakorlat kell, amit a szakképzés nem ad meg, hanem csak évek alatt alakul ki.
2) Nem vásárol drága és szakmailag is kifogásolható automata töltő állomást. Ehelyett megvásárolja a szükséges eszközöket (nyomásmérő csaptelep, infra hőmérő, vákuum szivattyú, töltőmérleg, lefejtő készülék, stb). Ez már sokkal gazdaságosabb megoldás. A kollégák szakképzése és gyakorlatának megszerzése viszont mindenképpen szükséges. Ez sok idő és jelentős költség, mérlegelni kell, hogy megéri-e.
3) Igénybe vesz minket partnerként. Minden eszközzel és a legmagasabb szintű tudással (több ezer sikeres javítás) rendelkezünk.
Sokéves, magas szintű hibakeresési és javítási gyakorlatunk van.
Versenyképes árakon dolgozunk, mert ügyfeleink hosszú távú megelégedettsége a legfontosabb számunkra.
1 év teljes körű garanciát nyújtunk az általunk elvégzett munkákra és az általunk biztosított anyagra.
Gyors, pontos, tiszta munka. A munkánk minőségére évek óta nem volt egyetlen panasz sem.
A jármű nagy megbontásával járó munkákat a minket igénybe vevő autószerelő partner végzi. Mi pedig hozzátesszük azt a specifikus tudást, ami a mi szakmánk: diagnosztizálunk, kompresszort javítunk, kompresszort mérünk, megkeressük és javítjuk a szivárgási helyet, nyomáspróbázunk, vákuumolunk (szakszerűen, azaz kétszer, nitrogénes öblítéssel), végül mintegy mellékesen, töltünk is…
Nincs ismeretlen eredetű, kétes módokon regenerált hűtőközegünk. Csak vadonatúj, német, ISO-9001 minősítésű hűtőközeget használunk. Sohasem töltünk be az Ön autójába használt hűtőközeget. Még azt sem töltjük vissza, amit az Ön autójából fejtettünk le! Ön sem tölti vissza az autóba a leengedett motorolajat, ugye? A hűtőközeg, ha egyszer már bent volt a rendszerben (hiába van jelen a szárító szűrő), a kompresszor kopásából származó fém szemcséket, az olajban oldott savat, oxidokat és nem kondenzálódó gázokat (melyek rontják a hűtő teljesítményt) tartalmaz. Minden csepp hűtőközeget, amit bármilyen okból lefejtünk, veszélyes hulladékként megsemmisítésre leadjuk.
FIGYELEM! Az autójavító műhelyekben és az autóklímás cégeknél automatikus működésű klíma töltő gépeket használnak. Mi ilyen gépet soha nem fogunk használni, egy nagyon súlyos szakmai ok miatt. Azok a berendezések mind úgy működnek, hogy a hűtőközeget egy, a gépben elhelyezett palackban tárolják. A töltés előtt az adott jármű klímaberendezésében található hűtőközeget a gép lefejti a központi palackba, mert a gép a lefejtés során tudja megmérni, hogy mennyi hűtőközeg volt a rendszerben eredetileg. Vákuumolás után pedig a központi palackból tölti vissza a gép a járműbe az előírt mennyiséget. Ez látszólag nagyon elegáns eljárás, de van egy súlyos elvi hibája. A járművek klíma rendszerében a hűtőközeg szennyeződik. A szennyezett hűtőközeget az automata gép a saját palackjába fejti le, amiben az eredetileg tiszta hűtőközeg és a sok más autóból leengedett hűtőközeg keveréke található. Ha csak egyetlen olyan autóra rákapcsolták a gépet (ami szinte bizonyos), amiben propán-bután gáz vagy nem kondenzálódó gázzal szennyezett hűtőközeg volt, akkor az egész tartály tartalma elszennyeződik! Az utána következő járművek mindegyikének klíma rendszerét a gép ezzel a kétes összetételű eleggyel tölti fel. Ez a módszer pont olyan, mintha az autóba olajcserekor a mások autójából leengedett fáradt olaj és némi új olaj keverékét töltenék be. Éppen olyan, mint a nyilvános WC papír és kézmosó nélkül.
A kiszerelt klíma kompresszor üzemi paramétereinek mérését a javítás után próbapadon végezzük el. Nem az autóba történő visszaszerelés után derülnek ki a kompresszor esetleges további hibái (pl. szállítási teljesítmény csökkenés).
Az áraink stabilak, csak ritkán változnak.